Το είδος, το υλικό και η διάμετρος της καδένας ή του αγκυρόσκοινου που χρησιμοποιούμε είναι πολύ σημαντικά. Η καδένα είναι η καλύτερη λύση γιατί αντέχει περισσότερο στη φθορά, δημιουργεί καλύτερη καμπύλη αλλά και “σουστάρει” περισσότερο λόγω του βάρους της απορροφώντας πιο γλυκά το σκαμπανέβασμα του πλωτού. Είναι ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα ότι λόγω του βάρους της “κάθεται” στο βυθό και “τραβάει” την άγκυρα παράλληλα με την επιφάνεια του βυθού. Το αποτέλεσμα είναι η μεγαλύτερη τριβή αντίστασης, άρα καλύτερο κράτημα για το πλωτό.
Το έκταμα είναι το μήκος της καδένας ή της καδένας και του σχοινιού που έχουμε αφήσει με την άγκυρα ποντισμένη από την άγκυρα μέχρι τη δέστρα. Όταν ο καιρός είναι καλός, μέχρι 3Β, το έκταμα πρέπει να είναι τουλάχιστον τρεις φορές το βάθος της θάλασσας στο σημείο που θα ποντίσουμε την άγκυρα. Εάν λοιπόν το βάθος είναι 3 μέτρα το ελάχιστο έκταμα θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 9 μέτρα.
Αντίστοιχα λοιπόν όταν ο καιρός επιδεινωθεί, μέχρι 5Β, το έκταμα της καδένας πρέπει να είναι πενταπλάσιο και με καιρικές συνθήκες πάνω από 5Β επταπλάσιο του βάθους. Στην περίπτωση όμως συνδυασμού καδένας και αγκυρόσκοινου, θα πρέπει να αφήνουμε ανάλογα περισσότερο έκταμα. Ας ανακεφαλαιώσουμε τα παραπάνω, ανάλογα με τη χρησιμοποίηση καδένας, αγκυρόσκοινου ή συνδυασμού των δύο, με τη βοήθεια του σχήματος.
Καδένα: Το ελάχιστο έκταμα πρέπει να είναι τριπλάσιο του βάθους στο σημείο της αγκυροβολίας, αυξανόμενα όμως σε πενταπλάσιο ή επταπλάσιο, ανάλογα με την κατάσταση του καιρού.
Πίνακας Χαρακτηριστικών
Η μελέτη από τον Ναυπηγό Μηχανικό θα προσδιορίσει τα κατάλληλα μεγέθη ποσότητας υλικών και τρόπου αγκυροβολίας λαμβάνοντας υπόψη το είδος βυθού, μετεωρολογικών δεδομένων, βάθος, διαστάσεις και βάρος της πλωτής κατασκευής στη μελέτη αγκυροβολίας και υπολογισμού ευστάθειας.